Friday, February 3, 2012

2012 / V. szam - a Vogon hivatal es az elso KS leckek

Nem vesztem el, és nem ettek meg a cápák kite- ozas közben.
Iszonyú elfoglalt vagyok ( LoL ) , mar ha egy trópusi szigeten ezt a kifejezest jó érzéssel szabad használom.
Ez elmúlt pár napról, a vogon immigracios hivatalról, a kötözésről este részletes beszámolót küldök.

Jól latom? In memoriam: Malev +?

Komment:
- a kommunisták is elloptak mindent ( anno 2002 - 2010 ), de lagalabb néhány dolgot meghagytak a nélkül, hogy tönkre tettek volna.
Amikor a könyvelők gyöngye azt mondta nekem, hogy okosan akinek 120.000,- bruttó a fizetése, annak jól csökken 8 ezerrel, de akinek 1 MFt annak meg no, azért ereztem, hogy kinyílna a bicska a zsebemben ha Morbiaban lennek.
Nem csodálkoznék ha a Malév s-Lali érdekeltségébe tartozó vállalatként éledne újra, nyílván állami ( királyi ) segítséggel.

/*** e x p l o r a c i o ***/

A csütörtöki nap lett arra dedikálva, hogy megismerkedjünk a Vogon Hivatallal. Nemileg bonyolította a helyzetet, hogy 11.30 kor KS  ( Kite Surfe ) órám lett volna. Nyilvánvaló túlzott magabiztosságnak tűnt, hogy ezt a Vogon Hivatali ügyintézéssel elérjem.
Van ugye a KS iskolában egy kis fonok, alias Rudolf - aki szeles tudással rendelkezik a helyi ügyekkel kapcsolatban. Amikor is döntés született arról, hogy a Februárt itt töltöm Rianniaban és nem pedig Evandylben, ahol ilyenkor több, mint undorító az idő, a legális itt tartózkodást biztosítani kellett. Magyarirsztanba való vissza teresem nem volt opció - annál meg a jéghideg Felfold is jobb lett volna.
Tehát megérdeklődtem Rudolfot , hogy mi a teendő. A válasz összetett volt. Azaz:
a./ ha nem akarok mar idén vissza jönni ide, akkor szarjam le
b./ ha terveim között szerepel a vissza teres, akkor extended my stay at Immigration Department
DF -nek bejött ez a hely. ( jobban mint feltételezni lehetett előzetesen )  Nagyon. Kinyilvánította azon szándékát, hogy ide vissza kivan jönni. Ahogy annak idején East Indies - azaz Szecsű nem jött be neki, ez itt West Indies - bejött. Így aztán nekiindultam csütörtök reggel - ugyintezni.  Két napja mar láttam hol van  a   h i v a t a l amikor bent jártam a Fővárosban.
Klasszikus. Nincsenek kamerák, igazi vogon hivatal, óriási méretű egyenruhás - mappát show-ba illő - sulytasokkal kidíszített egyenruhát viselő  fekakkal. A mozogasabol latod mekkora fasz a rang létrán, és mekkorát tud szarni. Kitöltöttem a passzust, rájöttem, hogy az egatta világon senki nem fog szolitani, hanem az ablakhoz kell állnom.
Az ablak. A vogon hivatalban az ablak feladata, hogy rákényszerítsen téged ügyintézés közben a meghajló - behódoló testtartásra. Ti. a beszelő lyuk túl magasan van, a rés alul pedig túl alacsonyan. A nőci bele nézett a papírokba és bevéste a nagy könyvbe a nevem. Majd elküldött a pénztárba, kifizettem a helyi 100 buck-t majd komótosan vissza ültem a hosszú sorba. Nem annyira értettem, hogyan is működnek a dolgok itt a VH ban, úgyhogy megkérdeztem a mellettem ülő - snow flake - fehér némbert, aki teljesen Európainak nézett ki, hogy mi a pálya?
Brit no mondja, hogy most éppen alig vannak, kb. 1.5 - 3 óra az ügyintézés, extensiont kapsz, a vogon barom hangulatától függően 1 -6 hónaposat. Jooh, akkor varunk. Innentől fogba un. szólítanak, éppen ahogy sikerül. Van ugye a hangosbemondó, azt nem érted. Van hogy a Vogon kidugja a fejet az ajtón ( az ablak mellett ) és mondja Mr. Faqit door "6". Ti a tényleges ügyintézés az ajtók megette zajlik. Az ajtok - számozva - klasszikusan mint a röntgenben,m rajta nagy tábla " No sunglasses!" Hehe. További lehetőség, hogy a színezett ablak megett a vogon rad mutat - ezt nem latod - és mormolja a számot. ( ezt meg nem hallod ).
Kb. 2 óra után, a bejáratnál ülő kis fekete csillag szóró, aki a fémdetektoros kaput kezeli  és a táskákat vizsgálja mondja / mutatja nekem, hogy kérdezzek rá az ablaknál bátran  mija fasz van, mert itt fogok megőszülni és mar mindenki volt benn a kihallgatóban.
Némber "1" az ablak megett kedvesen mondja hogy az én Vogonom nagyon elfoglalt, de mar csak pár perc és az "1" -es box.
Bemegyek. Gondosan nap szemcsi nélkül. Nem jó a vogont bosszantani.  Cserkeli a komputerben ki is vagyok.
- Pilóta? - kérdezi.
- Ehem. - bólogatok, helikopter..
Nézegeti az útlevelem, csóválja a a fejet és nem érti. Mikor érkeztem, meddig akarok maradni, mikor megyek el?
- De hat jan. 27 -tol 1 hónapig maradhatok, mi a faszt akarok?! - mondja és felkel. Megkeresi a főnökét, elmegy a penztarba, megszerzi a 100.- helyi dellaromat ( ez anti vogon eljárás, nem is értem ), visszajön, összetépi a kérvényt, és vissza adja a lóvét. Na pá…
Bazm. De nagy fasz vagy Major! - maradunk.
Kite surf leckék I. és II.
Mint utóbb kiderült, a hely ahol a szállásunk van/volt egy Kite Surf paradicsom. Ennek megfelelően a facitilasok is ehhez voltak alakítva, azaz ki nem szarja le a többit, fuu a szel ( mindig ) , kék a tenger és amúgy állat a hely - a többi nem számít.
A KS oktatás leginkább arany árban van, ami lelkileg nagyon megterhel, mert nekem Floridában az a tetulada Tom éppen a negyedet sem fizette ki… Igaz adjak a felszerelést, ami azerit nem egy darabból álló cucc, bar az első időben lapot nem kapsz, csak a beülőt, meg egy mentő mellényt, ha mar a vízbe is mész. Nyilván szarra égtem, ott ahol szoktam, a homlokomon. Ezt  a háborús sérülést meg néhány éve szereztem Szecsűn, amikor elmentem Pralinra kirándulni sapka nélkül, és gyakorlatilag szénné égettem a fejem. Igaz azóta meg a budira is sapkában megyek, ha ott sut a nap. Meg kenem, de az amúgy nem sokat számít. Ami rögvest kiderült, hogy kell majd egy occsso - nem kar érte nap szemüveg, mert  a KS azt jelenti hogy felszegett fejjel a napba bámulsz…
Első alkalommal kapsz egy játék ernyőt. Ez kb. 5 -od akkora mint a rendes. Ezen megtanulod az ernyőt kezelni. Az idomár kijelöli neked a pályát, értsd 12 órától 9 -ig és 3-ig. E között kell nagy rutinnal mozgatni az ernyőt. Ez kb. 2 óra, mar legalábbis avval az aviatikai tapasztalattal ami nekem van, ennyi idő alatt zsírul megy.
Következő alkalommal kapsz egy nagy - értsd rendes - ernyőt, evvel is bohóckodsz 9 és 3 óra között, ill. megtanulod a safety release eszközök használatát, valamint hogy hogy pl. hogy csinálj mentő csónakot a kite -ból, vitorlást, stb. Amikor majd megszívod és nem az történik, amit a forgató könyv szerint vártál… Mert ilyen is lesz, az mar latszik…
Na ha evvel is megvagy, akkor jön a " budy dragging", azaz a vízi vontazas. Először az idomár demonstrálja a műveletet, úgy hogy te megalázó módon kapaszkodsz a beülőjébe a hata mögött, és így vontaztok a vízben. Majd jön a solo kite buddy dragging. Voow.
Az első tapasztalat, hogy csukd be a kurva szádat! - ahogy én nem tettem, így ittam kb. fel liter tenger vizet. Csukott szájjal mar jobban megy, amikor aztán begyorsítasz, ertsd lejjebb engeded az ernyőt, akkor nagyobb az élmény és több a víz, amit nyelsz majd. ( itt mar mindegy csukva van-e  a szád )
Ezután jón a kill buddy dragging, amikor egy kézzel kezeled az ernyőt,  a másikkal pedig killt alakítasz, így kvázi mint egy kis OP vitorlás mar nem sodródsz akkorát. Ekkora fáradtam el, és teltem tele tenger vízzel..

Folyatas holnap.

PS: - mégse mopedet béreltem az elkövetkező 3 hétre, ti Jay az autó kölcsönzős csoki kiközvetített egy inidan majomnak , aki egy nagyon kedvező ajánlattal maj'd meguberelte a mopedesek ajánlatát. Kicsit drágább lett mint a moped ( 7 dellarral ) , de biztonsagi okokból az autó ( Nissan Micra ) jobb választásnak tűnt…




No comments:

Post a Comment