Sunday, October 16, 2011

2011 / LV. szám - Welcome to the club!

 A CFi check ride
( a képen amikor valakinek nem sikerült a full down az R22-vel a CFi CR-on  - ezuttal nekem sikerult! )

Az egész hét, illetve a hét első fele almos semmit tevéssel telt. Jobb hijjan szerveztem néhány reklám kampányt - inkognitóban. Helga és a Tranzsporter a két ügynököm Magyarisztanban  kiválóan helyt álltak.
Kedden reggel volt egy vizitem a gazdánál, ami egy egész órás beszélgetésbe torkollt, abban a téma kőrben, hogy miért is vaczak a Vaczak Helikopter Akadémia?
Nyilván megértem a gazdát, hogy hülyeségeket kérdez, mert hisz ez az az info, amit egy tulajdonos - mamager a legnehezebben tud megszerezni…
A beók - ahogy ET mondaná - nyilván  hazudozni fognak, az ügyfelek nem mondjak a szemedbe, csak ha mar elveszítetted Őket, úgyhogy ez nehéz ügy.
Koromnál fogva, nem gondoltam, hogy nagyon kellene titkolóznom, mondtam Tomi Boynak, hogy azért, mert köcsögök oktatnak itt Retrixiaban, amitől a friss húsok képzetlenek és ön -és közveszelyesek.
Tomi Boy klasszikusan védte az igazat, na iiiggeeenn, de milyen olcsó?! Jah.
- Ugorjunk waze!
Szerdan éppen a MBP előtt ücsörögtem, és a FOREX-et szugeráltam. Bosszankodtam, mert a Dollar rommá gyengült, általam érthetetlen fundamentális okok miatt. Az új kereskedési technika miatt nem volt a dolgon kockázat sok és veszteség se, csak bosszantott.
A telefon csörgése zökkentett ki az állapotból, de valami buzeráns kiírás volt a hívó fel helyén. Egy röpke pillanatra felmerült bennem, hogy nem veszem fel. A MPCS, mit szolgáltató igaz hogy voice minőségben 10-15 évvel el van maradva, de legalább kevés számmal dolgozik, így mindig felhív majd valaki és nem téged akar, vagy ügynök vagy gép. Az a legviccesebb. Amikor egy gép felhív és el akar neked adni valakit. Értem én, hogy az őslakó itt nem egy IQ bajnok, de tényleg - van olyan barom aki egy gépi hideg hívásra a végén vásárol valamit?! Mindegy, felvettem a telefont, mert napok óta arra várok, hogy az újra beadott papírjaimért cserebe az FAA végre nyögjön valamit, mija rosseb lesz.
*Közben ujra indítottam a MBP -t mert akadt. Hmm. Az idő vas foga kezd látszani rajta, de azért meg mindig nagyon szeretem. :-D
Mark volt  a telefonban az a FSDO Officeból. Mondta , hogy sorry amiért  eddig nem foglalkozott az üggyel, de most megoldja. Gabriello aki előzőleg volt a DPE-m ( designated pilot examiner ), azaz aki majd vizsgáztat, de nem a hatóság embere, hanem megbízott vizsgáztató, na Ő mar nem vizsgáztat többet, mert kibérelte  Őt az FAA. Így kapok egy új embert…
Fasza. Egyik szemem sír, a másik nevet. Gaby - édes amugy -  kétszer viszgaztam nála, de egy állat az oral parton, értsd a szóbelin szará szét szopat és olyan merev mint egy igazi teuton barom. ( mert hogy Gaby az is, nem local erő )
Mark előadta, hogy csak nagyon kevés egyed vizsgáztat R22-on ( es rendszeresen balesetbe torkollik a vizsga a full down auto miatt - lsd a képet fenn, ez 2 hete volt ) így, így hat nem egyszerű a helyzetem.. Van pl. két fazon fenn Északon, de én tudtam, hogy ott meg nincs heli, passzoltam. Huuh, van egy figura a Nyugati oldalon, O meg szoba jöhet, meg egy másik ott, de az szabin van.
- Jöjjön az Arkadiai fazon! - mondom.
Tudtam ugyanis, hogy Arkadiaban van egy helink, a 66U, az volt itt amikor Brookes-szal csináltam a full down autokat, és Ryan ( Boatpix idomár ) meg aznap vitte vissza.
- Joe, irjam fel a telefon számát,és beszeljem meg vele mikor vizsgázom.
- OK.
Gondoltam, kezdenek begyorsulni az események. Írtam egy smst Brooksnak, hogy megvan az info az FSDO Office-tol, mondjon valamit, van egy javaslata.
- Nah, az élet ezt a forgató könyvet (is) átírta.
Nem telik bele 10 perc lejön a hivatalos e-mail az FAA-tol, rajta cc-ben Joe es Brookes. További 5 perc és Joe ír nekem egy e-mailt, hívjam fel, mi a fasz ez?!
Közben gyors research WF Joe?
- 41.000 ora, 17 tipus, 1958 óta van Comm. Helikopter Szakszója, 30 évig volt katona. - zsiiir.
( Figyelemre méltó, hogy itt ez pl. menyire nincs bürokratikusra szervezve ez se. Nincs iktatás, 30 napos allamigazgatasi határidő, lofaszt. Menjen, mindenkinek az a jo! )
Ragadom meg a telot, felhívom JOE-t. Kérdezi, megvan mindenem a vizsgához?
- Meg.
- Mikor akarok vizsgázni?
- Ooo, hat a jövő hét elejétől barmikor.. - mondom bátortalanul, és közben kattog az agyam, mit kellene még megtanulni.
- Jövő héten Montanában vagyok, pl. szombaton reggel jó lenne. -mondja Joe.
- Értettem, végrehajtom! - igazolom vissza, és közben nyugtázom magamban, hogy az elkövetkező néhány nap elég sűrűnek kezd tűnni az eddig langyos álló vízhez képest.
Arkadia, 220 mérföldre van innen kocsival, péntek délutánra át kell érnem, Ryannal egyeztetnem kell, hol a heli, oda csinálni Velencebe, ahol a vizsga lesz, levizsgázni, vissza csinálni, vissza autózni.
Hivom Ryant. A heli ok, Arkadiaban van, ( Arkadia egy Class "C" repülőtér, kb. mint Ferihegy vagy nem tudom most éppen mi a neve, amikor eljöttem meg ez volt ), onnan 25 perc Velence. Ryan meg ráadás képen közli, hogy rá ne számítsak szombaton, mert a feleségének a születés napja van, úgyhogy a vizsga előtt egy solo SRQ - VLC is kinéz. Hihi, jooo.
Estere jön Joe-tol  kb. 4 e-mail mit szeretne előre szkennelve megkapni, előzetes check list kérdések kb. 100, stb. Csütörtök délelőtt megkap mindent. Úriember módjára vissza igazolja , hogy meg van elelégedve..
- Joooo.
Péntek 1-kor nekiindulok Arkadianak, 4 óra az út. A CR -ra kb annyi mindent kell vinni mint egy állam vizsgára. A teljesség igénye nélkül..
- útlevél, I-20, M1 Vízum, jogositvany ( helyi )
- szakszó, orvosi, logbook
- lesson plan dierktori alias a BINDER
- FAR/AIM, AFD, E6B, PTS
- térképek, knee pad,
- sisak note book, helikopter modell, iPad ezek demó célra
- lóvé ( 600,-$ ez a kis vizsga )
- kis bőrönd a ruhankak,
Meg csütörtök délután elmentem a Hollywoodba venni current térképeket, mert a lejárt térképért bukta jár…
Este fel 6-ra erek Arkadiaba, közben hív Ryan hogy O meg a FT hogy van 1 órára, de siet, és el texteli az FBO Office címét és nevet. Vicces.. az FBO neve: Rectrix Aviation…
A neciben pici kis vékony cica, rikító metal bordó magas sarkú cipőben. Huuh. Elgyengülök.
Mondom mi járatban vagyok, kiszolgálom magam kv-val és stanby helyezem magam.
1/2 7 korul megjön Ryan, kicsit beszelünk és meg napnyugta után repülünk egy kb. 20 percet, autó rotáció éjszaka a 32 -es palyara. A toronyban a srácokkal találkozunk felszállás előtt. Jó fejek, tudjak, holnap CR -m van.  Este 8 - 1/2 9 korul becsekkelek a szállodába, ami 5 percre van a Rectrixtol. Kapok kedvezményt, hurrá. Gyorsban eszek valamit, ne kérdezd milyen volt… Tudod úgyis.
Felmegyek a szobába és a frissen megszerzett engine s frame bookot tanulmányozom, majd megcsinálom a wieght & balance sheetet, mert az is kell a kurva vizsgára. Nem jön ki, tele a tokom, csalok kicsit a számokkal hogy éppen bele férjünk a balanceba. Joe 160 font, nem lehet egy nagy darab emberke, erzesre 65-70 éves lehet. ( Később kiderült 71 )
Este meg felhív Brookes, és arról magyaráz, hogy hat nem kötelező de vegyek fel nyakkendőt…
- Mi van?!!!!
- Nincs nyakkendőm, ez itt Retrixia waze, de ígérem szép leszek, és ingben leszek és hosszú nadrágban. és meg is barotvalkozok - tőlem ennyi telik. Oreg iszap szemű raja vagyok mar a Mapoet show-hoz..
Reggel fel 6 kor kelek, Kv, Gyógyszer, beuccucolok a kocsiba, kicuccolok a kocsiból, mindent át a helibe. Tankolok, kinyűgözök, hajra. Irány Velence.
Életemben nem jártam itt, nem ismerem a környéket, semmit.
Hívom a tornyot, mondom neki ki fia borja vagyok és mit szeretnek..
Mondja hogy nem érti miért hívom, Mondom neki , ha mert el kellene innen indulnom.
Össze veszünk a frekvencian, de gecire. Jól kezdődik a nap.
Arreb megyek a helivel és újra hívom. Áll a balhé, de szabályt nem sértek, csak szikrázik mint a rosseb.
Előkerül egy no a frekin és elbeszélgetünk a non - movement area kérdésről, mi szerint ok, miután én ilyen helyen vagyok nem adhatnak ki felszállási engedett nekem, de én valami fele általuk közvetített nyugtázás alapján saját riszkre felszallhatok.Ohhh. Csak had menjek mar, cica?!!!
Megtalálom Velencet, közben a rádión meggyógyul a kijelzés,  nagyszerű. Ryan tegnap elmagyarázta hova kell majd leparkolnom az R22 -ot, na itt nagy tábla áll tábla hogy oda nem szabad.
Leparkolom a fűre, az H24 tankoló állomás melle. Kicuccozok, és beverem magam a local FBO épületéig.
Az ajtót nem tudom kinyitni, mert tele a kezem. Pici, rövid nadrágos, torna cipós öreg ember előzékenyen kinyitja nekem az ajtót és rám mosolyog.
- Hi, I am Joe.
Na elkezdődött. Felmegyünk az emeletre, bor fotelek, és egy fiatal kis cica, hattal nekünk a számítógépet bűvészkedni. itt lesz a szóbeli. :-) Joooo.
Joe normális, mondja kicsit bajban van, kapja ezt a sok arcot az FAA-tol azt  se tudja, ki kicsoda.
Adok neki egy rövid resumet arrol. ki a fasz vagyok. Örül neki.
Papir  munka. Kb. 25 perc. Végén lóvé. Ez ugye NEM CHECK RIDE hanem CASH RIDE. He?
Nyomom neki a 600 dellart kápében és kérdezem, hogy az SFAR73 -ért kér a plusz zsetont?
-Nem. Régi vágású figura, nem a lehúzós fajta. ( van olyan DPE aki 400.00,-$ ral lehuz a SFAR73-ert - a szerk. )
SFAR73 - Az egész világon 2 kibaszott helikopter van ami könnyebb mint 12.500 font és nem vezetheted külön papír nélkül itt Uj Földén és nem is  oktathatsz rajta.  A buzi kis Robinsonok. Az SRAR73 erről szol, meg arról pl. hogy speciális training nélkül nem repülhetsz rajta, mert kivégzed magad. Csak hogy értsd, oktatni csak akkor oktathatsz Robin , ha van min. 200 órád helin és 50 órád R22-n és megvannak a spec. trainingjeid és az FAA DPE beírja neked, hogy oktathatsz rajta.
( de pl. egy 1.2 Millio Dollaros AW109 2 hajtó műves cuccba simán beleülhetek, sőt oktathatok is rajta )

A szóbeli flottul megy, Joe nem kérdez un. rote learning kérdéseket, csak gondolkodtatókat. Szeretem. Végén a 2 lecke amit elő kell adnom. Sok demo anyaggal készültem, tetszik neki, hogy nem a forma standardot hozom. Kb. 1 óra az egész.
Mondja , megyünk repülni, elmondja nem repült sokat R22 -n majd adjam neki oda kicsit a cuccot. ( AW139, Sikorsky S61, S76C++ ezeken vizsgáztat az öreg, ezek mind óriási fullos gépek )
A gyakorlati vizsgán nagyon sok mindent csinálunk, A kanadai mountain training az egyetlen ami miatt nagyon hozom a formát. Átmegyünk egy kis füves reptérre. Ott van egy akkora SPOT , hogy az R22 éppen elfér rajta. Mondja Joe, na ide tegyem le a verdát és megjegyzi, a nemet figura 7-ed szerre sem tudta letenni ide a helit igy aztan kibaszta. Mosolyog.
- Van 7 próbálkozásom….
Leteszem neki elsőre, no hoover landinggel.
Lefogja a kollektívét kb. 22-es MP -rel, szállj fel belőle ha tudsz. Fun az egész, elvezem.
Meg vissza megyünk egy meg kisebb SPOT -ra, steep leteszem oda is.
A sloppal kicsit szivok, vsz. faradok. Vissza repülünk Velencebe. Jönnek az autorotaciok. Csak 180, mert hogy minek az időt pazarolni straight in auto rotacioval. hehe.
Másodikra mondja , hogy a közép vonalra akarja a hellit az autóból, úgy hogy a 2 skid között legyen a vonal és full downt akar, nana. Megvan ez is.
Fun az egész, de az öreg nagyon tud. Meg keres nekem egy pinackle-t, avval kicsit szívok elsőre, mert leginkább nem latok belőle semmit. de másodikra ok.
- Mondja. PASSED. Adjam oda neki a bringát, vissza visz a tankolóra.
Meg kb 1/2 óra az admin. Az emeleten  a bor kanapén egy tunci kis lany fekszik…( Eszembe jut a klasszikus vicc: es T. Birono akkor az aranyhal egy gyonyoru 13 eves lannya valtozott )  Forró nadrág, kicsi póló, iPhone s távirányító… Joe letörli a nyalat a szájáról, ( én vissza nyelem ) és mondja - az unokám ennyi idős. En hallgatok.  Az FBO tulaj kicsi lánya, 13. Itt mulasztja az időt. Bűn tett. Min 20 ev.
Össze rakom  magam, beülök a verdába és vissza megyek Arkadiaba. A toronyban a reggeli punci. Mar tudom a leckét, non movement areaban szállok le, nem adhat ki leszállási engedélyt, hanem own risk preceed. Vissza igazolom neki és megjövök.
Tökölök meg egy órát, a FB ra feltolom a hírt a fényképpel amit a heliben csináltam magamról. Elkérem a helyi FBO-s gyerektől a Seagwayt es megrepülöm a Seagway típust. Állat jó!!!!!!!!!!
Közben előkerül Kirtsty a holland liba, hogy itt van Retrixiaban, talalkozuunk. Kiderül hogy kb. 100 mérföldre, passzolom a találkát. Beülök a Mitsuba és haza verem magam Pompon falvara.

Brookes sms gratulációja:
Congratulation, instructor Major!
My advice to you is:
Go out and buy a new pair of shoes. It's the last pair you 'll be able to afford!
Welcome to the club!


Orgy (c)

1 comment: