Fuck'n Low Fuel Light ON
Röviden: Ha nem torod össze, nem szállsz kényszert és nem sérült meg senki,, akkor az incidens.
Majmokat helikopter vezetni azért nagyszerű, mert biztos lehetsz benne, hogy:
- meg akar ölni
- vak
- süket
- fakezű
- ha baj van egyedül maradsz, mert be fog szarni
Az 500+ -t egy szerencsés kimenetelű kis incidenssel ünnepeltem. Segítség helyett Marc a svájci monkey ült mellettem.
A szutyok, amivel toljuk hetek óta és mellékesen egy mérő rozsda az egész cucc, mint később kiderült, újítás képen avval a meglepetéssel szolgált, hogy az üzemanyag merő műszer, hirtelen és előzetes figyelmeztetés nélkül leesik majd nulla közelébe és ott is marad.
Alap igazság: Két pilóta van csak ( különösen helikopterben, ahol állandóan issue az üzemanyag a súly miatt ) , akinek mar fogyott el az üzemanyaga, ( vagy kurvára majdnem ) , és akinek meg majd fog.
Érzésre 4.5 NM -re voltunk a repülő tértől, 500 feeten. Alattunk - előttünk egy Golf club volt. Marc vezette a bringát, majd a következő mondással tette emlekezetesse a szombat reggelemet:
- Holly shit, Low Fuel Light ON!
A Robiban a Low Fuel Light egy azaz 1 US Gallon üzemanyagot jelent, ami kvázi öt az 5 percre elegendő repülés. A piros 3 -as fejezetben ez az Emergency a " Land Immediatelly!" kategóriába sorolt elég súlyos probléma.
Rövid gondolkodas után megállapítást nyert, hogy valóban nem állunk túl fényesen üzemanyaggal.
Marc ekkor a tőle elvárható módon elengedett mindent és jelezte, hogy jobb lenne ha mostantól fogva én szopnék egyedül, a helikopter vezetésével, a rádióval, a probléma kezelésével és egy esetleges motor leállás utáni 26 másodperces auto rotációval is. O addig itt majd izgul…
Felmerült a lehetősége, hogy az előttük lévő golf club területen nyomunk egy leszállást, de ezt én elvetettem, mert bar ez a helyes megoldás a tankönyvekben és a mátrixban, de a hátralévő 5 percet elegendőnek ítéltem, hogy beérjünk a repülő térre.
Megj: Egy esetleges off airport landing egy Golf resort területen egyrészt média start csinált volna belőlem, - amit utalok - , másrészt minimum egy hosszan tartó anális FAA vizsgalatnak néztem volna elébe, esetlegesen nemi nemű "Y" pecsét beütésével a szakszóimba. ( "Y" - yank, érvénytelenít ).
Hosszú, kegyetlen hosszú 4 és 1/2 perc volt. Közben jeleztem a toronynak, hogy van egy kisebb problémánk ( LoL - kozforgalombol ismert kifejezés… dear passengers, we have a small technical problem, but everything under control, please be calm ) , ezert priority from present position dct to airpiort amit nagyon szeretnek.
Ezt később, ahogy fogyott az idő, megtetéztem avval. hogy a reptér innenső felén, egy kb. 980 feet hosszú un. "Old Closed" areara szeretnek leszállni, ill. fogok, mert ez is kb. 1/2 -1 perccel rövidítette az időt, amit a levegőben kell tölteni.
Utalom a kifejezest, sikerült. Mert az avianikaban ez bónusz lap eldobást jelent. ( Fogy )
500+, gratulálok. B+. Ahogy öreg barátom és oktatom NT mondta annak idején.. egyszer 500-1000 óra között meg kell majd ijedni, hogy túlélhető legyen az elkövetkező néhány ezer óra..
Szerénység és alázat a levegőben, ha sokáig akarsz élni…
Orgy©
PS: Nem vagyok büszke a dologra. Megoldottam és szerencsém volt. Az R22 egy szutyok, különösen a Random/ Vacak Akadémia Marinerjei. Soha többet nem bízok egyetlen helikopter üzemanyag merő műszerében, és számolom azóta is az idő - uza. fogyasztásból, mikor járunk minimum fuelnel.
No comments:
Post a Comment